Finn en Charlie hebben het maar goed. Ze maken zich niet druk over de aangespoelde Aylan en al die andere leeftijdsgenootjes die moeten vluchten omdat het in hun land niet veilig is, over kleine meisjes in India die ten prooi vallen aan een stelletje beestachtige viezerikken, over kinderen in oorlogsgebieden voor wie een pistool geen speelgoed is of over Eyram uit Ghana die tetanus heeft, omdat ze niet ingeënt is en waarschijnlijk nooit een kaarsje voor haar eerste verjaardag zal uitblazen. Zij spelen onbezorgd doktertje, waarbij ziek zijn slechts een toneelstukje is en een prik in je bil het hoogtepunt van het spel.
Oneerlijk dat de plek waar je wieg staat bepaalt hoe je toekomst eruit ziet of zelfs het verschil maakt tussen leven en dood. De gedachte één van mijn jongens te verliezen aan een ziekte die gemakkelijk te voorkomen is, vind ik ondraaglijk. Daarom steun ik UNICEF. Samen met Pampers gaan zij al 10 jaar lang succesvol de strijd aan tegen tetanus. In die tijd heeft de wereldwijde campagne ‘1 pak = 1 levensreddend vaccin*’ al 100 miljoen moeders en hun pasgeborenen helpen beschermen tegen deze dodelijke ziekte. Toch sterft er nog elke 11 minuten een baby aan de gevolgen van tetanus, terwijl dit met enkele vaccinaties voorkomen kan worden. Pampers en UNICEF hebben daarom voor hun jubileum maar één wens: tetanus bij moeders en pasgeborenen wereldwijd uitbannen.
Vind jij als moeder ook dat ieder kind onbezorgd zou moeten kunnen opgroeien?
* Voor ieder verkocht pak Pampers-luiers of babydoekjes met het UNICEF-logo en voor iedere keer dat het “Wishes” filmpje wordt bekeken, gedeeld, geliket, of voor iedere geplaatste wensfoto op de Pampers-Facebookpagina steunt Procter & Gamble UNICEF in de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen met €0,056. Dit bedrag vertegenwoordigt bijvoorbeeld de kostprijs van één tetanusvaccin of ondersteunt de levering van de vaccins. UNICEF ondersteunt geen specifieke merken of producten. Meer info op www.pampers.nl of www.unicef.org.
Geen reacties