Frushi

10 februari 2015

Voor een lekker bordje sushi ben ik altijd wel te porren. Het is eigenlijk één van de weinige dingen waar ik ’s nachts mijn bed voor uit wil komen. Het is het perfecte troosthapje na een baaldag of juist als feestmaaltijd om iets te vieren. Reva heeft het niet van een vreemde en kan ook genieten van een paar rolletjes vis. Onlangs kwam ik een hele andere sushi variant tegen, de frushi. Ken jij die al? Dit is sushirijst met vers fruit, gezond en super makkelijk te maken. Dit moesten wij natuurlijk eens zelf gaan proeven, dus gingen we aan de slag met onze eigen frushi. 

Wat hebben we nodig:
– Gekookte (sushi) rijst (1/3 kopje per rol)
– Banaan (1/2 per rol)
– Bessen (handje)
– Mandarijn
– Druiven
– Plastic folie
– Chia zaad voor de liefhebbers

Kook de rijst volgens de instructies op de verpakking, snij ondertussen het fruit in kleine stukjes. Als de rijst klaar is leg je een laagje op een stukje folie, bekleed de middellijn met stukjes fruit. Niet teveel, anders krijg je de sushirol met geen mogelijkheid meer dicht. Daar had ik een beetje last van, was nogal enthousiast. Vervolgens kun je de rol voor 2 uurtjes in de vriezer leggen zodat deze goed stevig wordt. Je kunt natuurlijk met allerlei soorten fruit variëren, net wat jij of de kindjes lekker vinden. Stop er stiekem een stukje spinazie in of avocado niemand die het merkt, maar ondertussen gaat er groente naar binnen. Frushi is lekker als tussendoortje of als (zomers) hapje voor een verjaardagsfeestje. Check Pinterest voor nog meer frushi inspiratie, je kunt helemaal los gaan.
frushi-sushi-fruit-groente-gezond-kind-hapje-verjaardag-feest-verantwoord-ladylemonade_nl

frushi-sushi-fruit-groente-gezond-kind-hapje-verjaardag-feest-verantwoord-ladylemonade_nl2

frushi-sushi-fruit-groente-gezond-kind-hapje-verjaardag-feest-verantwoord-ladylemonade_nl6

Recept: Kinder Bueno ijs
Have a 'Rice' day

Dit vind je misschien ook leuk

Geen reacties

Laat een reactie achter