Lady Lemonade – What’s On Our Mind #8

29 maart 2017
mamablogger; woom; weekoverzicht; vliegtuigen kijken; Schiphol; boerderij; schoolreisje; zorgvrij; drie wieler; vintage; zomer; vakantie; luchtbed

Leuk dat je weer mee komt kijken en lezen hoe onze afgelopen week eruit zag! We hadden veel quality time met de kids. Finn had een marge dag van school en nam ik mee op een leuk uitje, we gingen naar het strand, aten pannenkoeken met de hele Lady Lemonade crew en hebben vliegtuigen gespot op Schiphol. “Zit papa in dat vliegtuig?” Maar zelf gingen we ook een avondje uit. Ik naar een hele toffe theatervoorstelling en Cyn uit eten, waarbij ze iets te diep in het cocktail glaasje keek. Oeps! Verder deden we nog een fotoshoot met twee hele knappe modelletjes vanwege een winactie die deze week bij ons online ging. Kijk naar snel verder!

Boerderij Zorgvrij

mamablog; lady lemonade; persoonlijk; verhalen; momblog; what’s on our mind; dagboek; foto’s; week; weekend; lente; zomer; zon; buiten; strand; boerderij zorgvrij; haarlemmermeerse bos; haarlem; powervrouwen; toneel; struisvogel; pannenkoeken; recept; zomertijd; schiphol; vliegtuigFinn had vorige week een zogenaamde marge-dag. Hij maakt teveel contacturen op school en dus zijn er een aantal dagen in het jaar waarop hij extra vrij is en ik een paar extra contacturen met hem heb. Charlie ging naar de peuterspeelzaal, dus we hadden echt even een ochtend helemaal samen. Finn mocht zeggen wat we zouden gaan doen en koos voor Boerderij Zorgvrij. Het is echt een leuk moment voor een bezoekje aan de boer. Er waren een heleboel lammetjes en kalfjes geboren die we konden aaien. En het was ook fantastisch weer voor de speeltuin. Een aanrader! Wil je weten of er ook een boerderij in jouw buurt is die je kunt bezoeken, check dan lekkernaardeboer.nl.

Als je even niet oplet dan…….

mamablogger; ondeugend; peuter; kleuterschoolLucy is drie en een half jaar en staat te trappelen om naar de kleuterschool te gaan. Nog heel eventjes en het is zover. Deze foto is vorig jaar zomer op vakantie gemaakt en straalt alles uit wat Lucy is. Ze is lief en een echte kleine boef. Als je even niet oplet dan spookt ze iets uit. Een tijdje geleden schrok ik me rot, zat ze opeens boven op de kledingkast van haar grote zus. Reva had haar een handje geholpen. Van de week was het weer raak, ik was praktisch tien tellen boven om iets te pakken. En ja hoor, madam vond het een goed idee om haar lippen te kleuren met een zwarte, een blauwe en een paarse stift. Ze zag er niet uit! Dan zit er nog maar één ding op en dat is je mond wassen met zeep.

Powervrouwen

mamablog; lady lemonade; persoonlijk; verhalen; momblog; what’s on our mind; dagboek; foto’s; week; weekend; lente; zomer; zon; buiten; strand; boerderij zorgvrij; haarlemmermeerse bos; haarlem; powervrouwen; toneel; struisvogel; pannenkoeken; recept; zomertijd; schiphol; vliegtuigVorige week was ik – Annemieke – ook een heerlijk avondje uit met mijn moeder. Een echte ladiesnight, want we gingen naar de voorstelling Powervrouwen. Een schaamteloos stuk met 6 ijzersterke actrices over herkenbare vrouwenzaken, waarin K3, dansen in beha’s en de één na de andere hilarische sketch vol zelfspot de revue passeert. Ik ben altijd geneigd om iemand uit een voorstelling de beste te vinden en uit te roepen tot mijn held van de avond. Maar al deze vrouwen zijn op hun eigen manier echt fantastisch. In deze voorstelling hebben ze duidelijk het mooiste van zichzelf gestopt; muzikaliteit, humor… En het is niet alleen maar lachen, gieren, brullen; er worden ook maatschappelijke issues aangestipt. Zo is er een prachtige scène over vluchtelingen waarin Mylène d’Anjou een rakend nummer zingt. En ik werd compleet meegesleept in de act van Willemien Slot waarin ze een kind speelt dat verwaarloosd is door haar moeder en op familietherapie is. Huilen van verdriet en van het lachen tegelijk; heel heftig. Met ook een glansrol voor Pamela Teeves als ‘Tante Ko’ en Lieneke le Roux als de moeder. Het is al met al niet een enorm samenhangend geheel met een kop en een staart, want je valt van het ene in het andere onderwerp. Maar het doet zeker wel met je wat de zes vrouwen je aan het begin van de voorstelling ook beloven: Je wordt even uit de alledaagse sleur getrokken, vergeet wat je allemaal moet doen en zit een avondje heerlijk te lachen. Mocht je deze voorstelling ook willen zien, dan vind je hier de speellijst.

Foxrider vintage driewieler

I’m in love! Helaas zijn Reva en Lucy het stadium van driewieler fietsjes al lang en breed gepasseerd, maar ik moest deze met jullie delen. Een vintage exemplaar in een nieuw jasje gestoken en verkrijgbaar in drie moderne kleurtjes, je shopt ze hier.

Nationale Pannenkoeken dag

mamablog; lady lemonade; persoonlijk; verhalen; momblog; what’s on our mind; dagboek; foto’s; week; weekend; lente; zomer; zon; buiten; strand; boerderij zorgvrij; haarlemmermeerse bos; haarlem; powervrouwen; toneel; struisvogel; pannenkoeken; recept; zomertijd; schiphol; vliegtuigVorige week vrijdag was het Nationale Pannenkoeken dag. Ik deelde de dag ervoor al mijn favoriete pannenkoeken recepten met jullie. En vrijdagmiddag hebben we met de hele Lady Lemonade crew lekker pannenkoeken gegeten. Gezellig! We boffen maar dat onze kids het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Te diep in het glaasje gekeken

uiteten, cocktail, Haarlem, cocktailbar, vriendinnen Afgelopen week ging ik – Cynthia – met twee hele lieve vriendinnetjes een hapje eten in de stad. Lekker eten, wijntjes drinken en flink bijkletsen. Toen kwam er iemand na het eten met het hele goede idee om in een tentje verderop een cocktail te drinken. Wijntjes drinken doe ik regelmatig, maar een cocktail achterover tikken is al weer een hele tijd geleden. Het gevaar bij mij is dat ik het drink alsof het limonade is, zo lekker vind ik het. En dat was te merken de volgende dag, mijn god wat een kneus ben ik zeg. Ik was me toch een partijtje gaar de volgende dag, een hoofd vol watten en een reactievermogen van een slak. En met een paar stuiterende meiden op me heen kon mijn dag helemaal niet meer stuk. Deze zomer dus maar weer vaker cocktails drinken, ga ik er vanzelf wel weer aan wennen. Afbeelding: Shutterstock

Kindjes komen van de struisvogel

mamablog; lady lemonade; persoonlijk; verhalen; momblog; what’s on our mind; dagboek; foto’s; week; weekend; lente; zomer; zon; buiten; strand; boerderij zorgvrij; haarlemmermeerse bos; haarlem; powervrouwen; toneel; struisvogel; pannenkoeken; recept; zomertijd; schiphol; vliegtuigToen Charlie jarig was en alleen maar dino’s voor zijn verjaardag vroeg, nam opa deze 2 reuze struisvogel eieren mee. “Dinosaurus eieren”, grapte hij. Afgelopen weekend vroeg Charlie: “Daaruit ben ik geboren, toch mam?” “Nee, jij komt uit mijn buik”, legde ik hem uit. En terwijl ik ernaar wees, wees hij met zijn kleine wijsvingertje naar mijn ribben. “En Finn zat daar boven, want die kwam eerst!” Zo grappig, die kinderlogica.

Tomeloze energie

spelletjes, twister, opvoeding, spelen, druk, kleuter, mamablogger Is het omdat Reva onlangs vijf jaar is geworden? Of is ze uit een soort van winterslaap ontwaakt? Ze ploft namelijk uit elkaar van de energie. Na een lange en drukke schooldag is het eerste wat ze aan me vraagt “mama, wat voor leuks gaan we nu doen”. In het weekend voel ik me helemaal een soort van activiteitenbegeleidster. De hele dag wil ze ACTIE! Ook al hebben we ’s ochtends samen gezellig boodschapjes gedaan op de markt en zijn we ’s middags naar het strand geweest, einde van de dag is iedereen gaar en rozig, behalve Reva. “Mama, kunnen we nog even naar de speeltuin of een stukje fietsen?” Ik laat er nu de hele tijd Twister spelen, hopelijk wordt ze daar een beetje moe van.

Vroeg op het strand dankzij de zomertijd

mamablog; lady lemonade; persoonlijk; verhalen; momblog; what’s on our mind; dagboek; foto’s; week; weekend; lente; zomer; zon; buiten; strand; boerderij zorgvrij; haarlemmermeerse bos; haarlem; powervrouwen; toneel; struisvogel; pannenkoeken; recept; zomertijd; schiphol; vliegtuig Niels was afgelopen weekend naar Zwitserland, naar een vriend die daar woont. En dus hadden wij – Finn, Charlie en ik – het rijk voor ons alleen. Zondagmorgen hadden we om elf uur op het strand afgesproken met mijn vriendin Miranda en haar gezin. Omdat de klok ’s nachts een uur vooruit ging, had ik mezelf heel erg ingeprent dat ik dus 9:30 uur oude tijd op mijn fiets moest stappen. Alleen door een klok die vanzelf al een uur vooruit gegaan was, fietsten wij 9:30 uur nieuwe tijd weg en zaten we dus om 10:00 uur al op een bijna uitgestorven strand. Daardoor hadden we wel het fijnste plekje bij Tent 6 in Zandvoort, één van mijn favoriete stekjes: Vooraan op de loungebank bij de speeltoestellen. We hebben een heerlijke (lange) dag gehad.

Tropische sferen met SunnyLife

zomer; vakantie; tropisch; lunchtrommel; lunchbox; lamp; kinderkamerlamp; zwemband; zwembad; mamablogger

Mocht je door het mooie weer helemaal in zomerse sferen willen komen, check dan de geweldige tropische collectie van het Australische merk SunnyLife. Toffe zwembanden, luchtbedden in de vorm van een cactus of een watermeloen en de lampen die zijn ook echt zo gaaf. Kijk zelf maar! Psikhouvanjou verkoopt dit vrolijke merk.

Papa ophalen van Schiphol

Zondag aan het eind van de middag kwam Niels weer terug uit Zwitserland en als verrassing gingen wij hem van Schiphol ophalen. Het vliegveld is voor mijn boys echt een uitje. En dus zijn we er wat eerder naartoe gegaan om vliegtuigen te spotten op het panoramadek en de Fokker 100 die daar staat te bekijken. Daarna hebben we een vliegtuig pannenkoek gegeten (alwéér!) in het kinderrestaurant en toen appte Niels alweer dat hij geland was en zijn we snel naar de terminal gegaan.

Winnen: Little Label zomeroutfit

little label; zomer; zomercollectie; kinderkleding; kidsfashion; jongen; meisje; winnen; meisjekleding; jongenskleding; korte broek; jurkje;

Afgelopen maandag is er een hele leuke winactie online gegaan. We mogen van Little Label twee complete zomeroutfits weggeven! Eentje voor een jongen en één voor een meisje. Je kunt nog steeds meedoen, lees snel de blog ‘Winnen: Little Label zomeroutfit.

We hopen dat je het weer leuk vond om mee te lezen en kijken. Een fijne avond nog allemaal! Volgende week zijn we er weer met een nieuwe #WOOM.

Liefs,

Cynthia en Annemieke

P.S. Wil je geen enkele foto van ons missen? Volg ons dan op Instagram.

Lady Lemonade - What's On Our Mind #9
Wat ik heb geleerd van mijn kinderen? Een heleboel!

Dit vind je misschien ook leuk