De gouden sport tips

27 januari 2015

Na één, twee of meerdere zwangerschappen is helaas je figuur niet meer wat het was. Of je moet Doutzen Kroes heten die binnen no-time weer strak in haar velletje zit. We weten heus allemaal wel dat gezond eten en een portie flink sporten het één en ander weer een beetje kan recht trekken. Alleen sporten is bij vele mama’s ook het eerste puntje wat meteen van die lange to-do list kukelt. Alle bordjes in de lucht houden met een druk gezin is eigenlijk al een sport op zich. Zelf ben ik ook niet een ster in het volhouden van een wekelijks sportpatroon. En als het me dan toch weer eens is gelukt om mezelf in het zweet te werken met sporten merk ik juist dat ik me een stuk relaxter voel. Ik heb Esther, de oprichtster van Mom in Balance, gevraagd of ze ons een paar goede tips kan geven. 

sporten-mominbalance-gezond-mama-druk-lichaam-afvallen-zwanger-ladylemonade_nl

Hoe kun je het beste als je een tijd uit de running bent geweest sporten weer oppakken? En het belangrijkste, hoe kunnen we dit ondanks alle drukte ook echt volhouden?

1. Ga op zoek naar een sport die bij je past.
Welke sporten heb je al eerder beoefend? Sport je liever individueel of in teamverband? Welke sporten passen in je drukke schema?

2. Ga op zoek naar een trainer/motivator.
Zelfs topsporters redden het niet zonder trainer en support. Dus in je eentje een sportroutine opbouwen en vasthouden vergt echt enorm veel discipline en doorzettingsvermogen. Ga dus op zoek naar een motiverende trainer. Ook kan een vaste groep enorm motiverend werken.

3. Beweeg de hele dag door
Je houdt je conditie ook al aardig op peil als je door de dag heen veel beweegt. Neem zoveel mogelijk de fiets in plaats van de auto, de trap in plaats van de lift en je zult zien dat je je sterker voelt.

4. Beweeg samen met je kinderen
Ga veel naar buiten met je kinderen en ren samen met ze mee in het bos of op het strand en voetbal of hockey samen met ze. Zo ben je zelf veel in beweging en je kinderen vinden het geweldig als je met ze meedoet.

5. Sport zoveel mogelijk in de buitenlucht
Buiten trainen zorgt voor een extra energieboost. Je krijgt het hele jaar door een extra shot vitamine D, en dat heeft ook weer een positieve invloed op je spieropbouw. Ook is sporten in de buitenlucht heel goed voor je humeur en zelfvertrouwen. En de mooie natuur om je heen zorgt ervoor dat je het sporten makkelijker volhoudt!

6. Plan sportmomenten in je agenda
Voor je gevoel geen tijd om te sporten? Blok simpelweg een paar momenten in de week in je agenda voor sport. Als het je lukt om je daar de eerste 3 maanden aan te houden, hoef je er steeds minder over na te denken en zal het een vaste routine worden.

7. De beste combinatie
Een combinatie van cardio, weerstands-, en krachttraining is een fantastische basistraining. Het beste is een workout te volgen, die dit allemaal combineert. Bij Mom in Balance krijg je de perfecte mix in 1 workout. Deze must-have basistraining is ideaal te combineren met iedere andere specifiekere sport zoals tennis, hockey, schaatsen, zwemmen, yoga etc.

8. Twee sportmomenten per week
Als het je lukt om wekelijks minimaal twee sportmomenten in te plannen, ga je je echt sterker voelen en heb je meer energie. Op een gegeven moment merk je dat je niets liever meer wilt! Dan wordt het veel makkelijker om een vaste sportroutine te houden en ben je een échte actieve mom.

Mom in Balance speelt heel goed in op de (toekomstige) mama’s die alle kanten op vliegen. Ze begrijpen als geen ander met welke dilemma’s we allemaal struggelen. We proberen alles zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen, maar ondertussen vergeten we vaak onszelf. Met hun sportprogramma Mom in Balance hebben ze de ambitie om zoveel mogelijk (aanstaande) moeders fysiek sterk en energiek te laten voelen. De juiste keuzes te laten maken om zo volop te kunnen genieten van het moederschap in combinatie met je eigen ambities. Er zijn verschillende trainingsprogamma’s die je kunt kiezen voor als je zwanger bent of juist weer terug in shape wil komen. En als je weer helemaal in het ritme zit kun je verder gaan met Mom in Shape. De work-outs worden allemaal in de frisse buitenlucht gegeven. En met andere mama’s die in hetzelfde schuitje zitten gaat sporten een stuk makkelijker. Inmiddels zijn er in heel Nederland Mom in Balance locaties verspreid, check de site voor de locatie bij jouw in de buurt.

Stoomcursus
Mama in nood

Dit vind je misschien ook leuk

Geen reacties

Laat een reactie achter