What’s On Our Mind #17 – Genieten van zon, strand en vrije dagen

31 mei 2017
Onze afgelopen week in kiekjes!

Eigenlijk hebben we vorige week een soort van mini-vakantie gehad met al die vrije dagen en het mooie weer. En daarom hebben we ook een bomvolle #WOOM voor je klaarstaan. Want we hebben een heleboel leuke dingen gedaan. We zijn naar het strand geweest (een stuk of 10 keer), gingen uit eten, borrelen, naar Brandweerman Sam, het Seinfestijn en nog veel meer leuks. Inmiddels zijn we weer back to normal. Want het huishouden en werk gaan ook gewoon door. Maar vanavond genieten we nog even lekker na met de kiekjes. Lees en kijk je mee?

Streetdance of ballet?

vakantie; strand; zomer; Zandvoort; weekend; mamablogger; what's on our mind; familie; zwemmen

Vorige week kon je in de #WOOM lezen dat Reva een dansvoorstelling had op school. Sindsdien heeft ze het er steeds over dat ze weer heel graag op dansles wil. Ze heeft eerder al op peuterdans gezeten. Misschien wordt het na de zomervakantie wel weer tijd om iets nieuws op te pakken. Nu danst ze iedere dag in de woonkamer en is ze aan het bedenken of het echt ballet moet gaan worden of juist meer een beetje streetdance. Haar dansmoves zijn nu nog een mix van allebei, ondertussen ben ik alvast een beetje aan het kijken of ze ergens een proeflesje kan volgen.

Uit eten met de girls from the block

Uit eten en cocktails drinken met vriendinnen

Als je verhuist, dan kun je alleen maar hopen dat er leuke mensen wonen in de nieuwe buurt waar je naartoe gaat. En oh, wij – Annemieke & fam. –  hebben het zo getroffen! Er wonen hier een stel super leuke meiden en hun mannen en kids zijn ook niet verkeerd! Vorige week woensdag gingen we met de girls from the block op stap. Eerst lekker uit eten en daarna zijn we naar een café gegaan waar we neerstreken op het terras. En terwijl de sfeer daar binnen steeds meer richting het vriespunt ging, omdat er naar Ajax – Manchester United werd gekeken, werd het bij ons alleen maar gezelliger. Een paar gin tonics hielpen daar ook aan mee. Thanks ladies voor een heerlijke avond!

Relaxdagje

Klein meisje neemt een hap van haar pizza

Hemelvaartsdag zijn wij – Cynthia – heel relaxed begonnen, we hebben zelfs een beetje uit kunnen slapen. Met z’n allen zaten we praktisch de hele dag in versnelling slak – zo lekker -, ’s middags moest Reva alleen nog even naar zwemles. En als je zo’n dag dan uiteindelijk spontaan met een paar buren afsluit met een borreltje en pizza kan deze chilldag helemaal niet meer stuk.

Naar het strand

Twee broertjes op de glijbaan in de zomer

En terwijl Cyn thuis aan het relaxen was, deden wij dat op het strand. Omdat we een beetje bang waren voor drukte zijn we vroeg die kant op gegaan, naar Tent 6 waar we de plekjes gelukkig nog voor het uitzoeken hadden. Mijn bestie Miranda kwam daar ook naartoe met haar drie dochters. En terwijl onze kinderen lekker met elkaar speelden in het zand en met water hebben wij gezellig bijgekletst. Daarna aten we met zijn allen een broodje en gingen we door naar Circuit Zandvoort.

Motorrace op Circuit Zandvoort – Go Randy!

Motorraces op Circuit Zandvoort kijken met papa

De vriend van Miranda – Randy – is hoofdredacteur van de Nederlandse editie van het motorblad Kicxstart en reed een estafette wedstrijd op het circuit. Vaak is dat in Assen, maar nu hij een thuiswedstrijd reed, moesten we natuurlijk gaan kijken! En onze aanwezigheid heeft vast geholpen. Hij en zijn team hebben de race nog gewonnen ook. Go Randy!

Vamos a la playa!

De eerste keer in mijn bikini flaneren op het strand vind ik – Cynthia – ieder jaar weer een dingetje. Ik moet altijd even omschakelen. Voor mijn gevoel liep ik twee weken geleden nog met mijn warme winterjas over straat. Toen afgelopen vrijdag de mussen bijna van het dak vielen, zijn wij gezellig met z’n viertjes naar het strand gegaan om daar te lunchen met mijn schoonouders. Eigenlijk had ik verwacht dat het giga druk zou zijn, maar het was echt prima te doen. Het strand is één van mijn meest favoriete plekjes om te zijn met Jeroen en de meiden, helemaal met dit weer. Reva en Lucy vermaken zich daar zo goed dat het voor ons ook echt ontspannen is. Zo’n zomers dagje op het strand begint rustig met een bakje koffie en een gezonde smoothie en eindigt uiteindelijk altijd weer met een borrel.

De Haarlemmer Kweektuin

Kinderen zelf groente oogsten in de Haarlemmer Kweektuin

Ik – Annemieke – overweeg een abonnement op de Haarlemmer Kweektuin. Je mag dan in het oogstseizoen – van mei tot en met oktober – één keer in de week zelf groente komen oogsten in de kas. Lekkere biologische, onbespoten seizoensproducten zoals sla, prei, bosui, peultjes en komkommer. En een leuke bijkomstigheid is dat mijn kinderen op deze manier leren waar het eten op hun bord vandaan komt en hoe het groeit. En ik hoop dat het mij creatiever maakt in de keuken, want er zitten ook groentes bij die ik nog nooit heb bereid. Vrijdagochtend gingen we met mijn buurvrouw – die al lid is – mee om te kijken. Ik was erg enthousiast, het is echt een uitje. Op het terrein zit ook een hip kweekcafé waar je lekkere koffie kunt drinken en waar ze verantwoorde lekkere happen hebben. En er is een speeltuintje en kinderboerderij. En Finn en Charlie vonden het plukken van de groente heel erg leuk.

Alwéér naar het strand

Twee jongens die de zee in gaan op het strand van Zandvoort

Toen we van de Kweektuin terug kwamen, zijn we met de fiets alwéér naar het strand gereden. Als het mooi weer is, moet je het er gewoon van nemen. We hadden afgesproken met vrienden en daar hebben we lekker een visje mee gegeten. Het was ook de vuurdoop van de nieuwe UV shirts van de jongens die voor het eerst een echte duik namen. Ik zweer bij die shirts, vind het zo’n geruststelling en het scheelt weer wat smeerwerk. Deze zijn trouwens van Beach and Bandits, die ook een hele toffe meidenlijn hebben. Een tip!

Zwembad in de tuin

Op Cynthia’s boodschappenlijstje van zaterdag stond – zoals ieder jaar – een opblaaszwembad voor in tuin. Op een één of andere manier kunnen wij die dingen nooit heel houden. Na een tropisch dagje strand zochten we nu de verkoeling lekker thuis op. Als jonge blom kon ik zonder problemen de hele dag in de hitte zitten of liggen, tegenwoordig puf en glij ik binnen een half uurtje al mijn strandbedje af. Ik ben niks meer gewend! Reva en Lucy waren helemaal in de wolken met hun privé zwembad en ik heb voor het eerst sinds tijden de VT Wonen weer eens binnenste buiten gekeerd.

Proefles peutersport voor Charlie

Peutersport voor kinderen van 2 tot en met 4 jaar in Haarlem

Het lot van een tweede (of derde of vierde) kind… Terwijl ik met zijn oudere broer aan babyzwemmen, kinderyoga, peuter- en kleuterdans deed, ben ik met Charlie slechts een paar keer naar een soort muzieklesje gegaan. Maar nu mijn peuter iedere keer als we Finn naar turnen brengen ook wil blijven, vond ik dat we voor hem eindelijk ook eens iets leuks moesten verzinnen. En dus ging hij afgelopen zaterdag samen met zijn vriend Mees naar IKK Sport voor een proefles peutersport. Ze vielen met hun neus in de boter; vanwege het mooie weer waren er allerlei waterspelletjes en kregen ze na afloop een ijsje. De meiden die de les geven zijn super lief en enthousiast, dus Charlie staat inmiddels officieel ingeschreven.

Brandweerman Sam

Theatervoorstelling Brandweerman Sam voor peuters en kleuters

En terwijl het kwik buiten steeds verder omhoog schoot, gingen we ’s middags naar de theatervoorstelling van Brandweerman Sam. Een beetje jammer van het mooie weer misschien, maar na zoveel dagen strand en in de zon ook wel een lekkere afwisseling. Mijn ouders hadden de kaartjes voor de jongens en mijn neefje en nichtje gekocht en mijn zusje en ik mochten ook mee. Een leuk familie uitje dus. Na afloop gingen de kids natuurlijk nog even op de foto met ‘de held van de buurt’.

Seinfestijn in Haarlem

seinfestein; seinwezen; haarlem; markt; food; lifestyle; kinderkleding; mamablogger; what's on our mind; familie;

Ieder jaar wordt er in Haarlem – naast het station – het Seinfestijn georganiseerd, afgelopen zondag was het weer zover. De plek van het festival alleen al is heel bijzonder, namelijk tussen de antieke treinen en de sporen in. Het is een kleine food & lifestylemarkt waar je originele spulletjes en cadeautjes kunt shoppen. Je kunt er workshops volgen en er is ook genoeg lekkers om te smullen. Dit soort marktjes vind ik -Cynthia – vooral geweldig omdat je heel veel handgemaakte producten tegenkomt. Je komt ogen te kort! Het prachtige kinderkledingmerk Ukkoni was aanwezig en Hippe Kids Kamer stond er met allerlei accessoires voor de baby- of kinderkamer. Mijn lieve buuf oftewel Mevrouw Tuthola stond er ook met haar zelfgemaakte unieke lampen, die zijn echt zo gaaf. Op haar Instagram account kun je nog meer toffe handgemaakte items zien. Wil je weten wie er allemaal waren, kijk dan op Seinfestijn en ga volgend jaar zeker een kijkje nemen als je in de buurt bent. Voor de kinderen is het ook een feestje, die kunnen lekker timmeren, zich laten schminken of genieten van een kindervoorstelling. Helaas had ik een stampvoetende Lucy mee die geen geduld had, dus ik heb niet heel relaxed rondgelopen. Volgend jaar ben ik er weer bij, met de kids of misschien wel gewoon gezellig samen met een vriendinnetje.

Verjaardag in de straat

Lucy had helemaal geen zin om over een marktje te struinen, die had hele andere plannen. Ons overbuurmeisje vierde haar verjaardag en we gingen na het Seinfestijn nog even een cadeautje langsbrengen. Taart, chips, snoep, een zwembadje en allemaal gezellige kinderen, Lucy was natuurlijk weer volledig in haar element. Het feest werd helemaal compleet toen we uiteindelijk ook weer spontaan met z’n allen gingen eten. Nu is het weer genoeg geweest met al dat geborrel en laat naar bed gaan. Deze week weer even normaal en dan op naar het Pinksterweekend!

Alweer uit eten! Deze keer met mijn BFF

Vriendinnen proosten met een glas wijn

Maandag was voor mij – Annemieke – ook nog een feestje. Ik ging uit eten met mijn BFF Miranda. We hadden elkaar natuurlijk de donderdag ervoor al de hele dag gezien op het strand en circuit. Maar als je met alle kinderen bent, lukt het nooit om een echt gesprek te voeren. En samen op het terras van Café Colette – werkt dat wel. En nu – wat Cyn ook al zegt – weer terug naar normaal. Voor even dan…

Last minute Terschelling geboekt!

Huisje op Terschelling

Want… ik heb gisteren spontaan een last minute naar Terschelling geboekt voor het aankomende Pinkster weekend! We waren al een tijdje aan het wikken en wegen of we nu nog weg moesten gaan. Niels en ik vinden het thuis soms moeilijk om van ons werk los te komen. Met ons blog kan ik bijvoorbeeld dag en nacht bezig zijn. En op vakantie laat je dat toch wat beter los. Maar we waren daarmee natuurlijk weer gruwelijk laat, dus alles zat vol of was vreselijk duur. Totdat ik op dit leuke huisje op Terschelling stuitte. Ik heb meteen al een vaartochtje gereserveerd waarbij we zeehonden gaan bekijken en op krabbetjes enzo gaan vissen. Maar als je nog leuke dingen weet om te doen op Terschelling met een peuter en een kleuter, dan hoor ik jullie tips heel graag!

Volgende week dus in ieder geval foto’s van een weekend Terschelling. En verder gewoon weer foto’s van de was, werk, boodschappen doen enzo. Want tja, we kunnen niet eeuwig naar het strand en uit eten blijven gaan. We hopen dat je volgende week weer gezellig mee komt lezen in een nieuwe #WOOM. Een heel fijn Pinkster weekend alvast!

Liefs,

Cynthia en Annemieke

PS: Wil je nu helemaal niks van ons missen, volg ons dan ook op Instagram!

What’s On Our Mind #18 - Terschelling, de mini dierentuin en babynieuws!
Opa en oma dag: Zo zet je ze in het zonnetje!

Dit vind je misschien ook leuk